پیامبر اکرم (ص) فرمودند: آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند و امام آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند که بر روی کتابهای باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است واقعه

واقعه

هنگامی که فتنه ها مانند پاره ای از شب ظلمانی شما را فراگرفت بر شما باد به همراهی با قرآن

در سایه ایمان و تقوا و عمل به دستوراتی که در کتاب های آسمانی بیان شده است می توان به ثروت و بی نیازی رسید، ثروتی که با وجود آن انسان ها احساس آرامش و خوشبختی می کنند که نمونه  و مصداق بارز این آیه شریفه و نزول برکات از آسمان و زمین را می توان در حکومت جهانی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف جستجو کرد ،که چون ایمان و تقوا در جامعه گسترش پیدا می کند، خداوند متعال وعده خود را عملی خواهد کرد و برکات و ثروت را از آُسمان و زمین نازل می کند.


ادامه مطلب
نویسنده: زهرا الف ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:قرآن,تفسیر,دانستنی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آیه‌ی 59 سوره‌ی آل عمران به تشابه حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام اشاره می‌کند. هیچ مقایسه‌ی دیگری مانند این بین هیچ پیامبر دیگری در قرآن کریم نیامده است. چند بار نام این دو پیامبر در قرآن کریم بیان شده است؟ به تعداد برابر و دقیقا 25 بار هر کدام. آیه‌ای که به تشابه حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام می‌پردازد به قرار زیر است:

در واقع مثل عيسى نزد خدا همچون مثل [خلقت] آدم است [كه] او را از خاك آفريد، سپس بدو گفت باش پس وجود يافت. (آیه‌ی 59 سوره‌ی آل عمران)

 

لغت تعداد تکرار
آدم 25
عیسی 25

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: زهرا الف ׀ تاریخ: جمعه 5 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , theevent.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com